“Dünyanın Yatırımı” Sosyal Medya’da

Marka iletişiminin en dinamik ve hızlı büyüyen mecrası, online kullanım alışkanlıklarının merkezi, teknoloji dünyasının en büyük yatırımı olan sosyal medyaya, İş Yatırım bu ay itibariyle “merhaba” dedi!

Bundan 16 yıl önce sermaye piyasalarına katkı sağlamak amacıyla kurulan İş Yatırım, teknoloji ve iletişim imkanlarının hızla gelişmesi, internetin birçok alanda diğer mecralara göre önem değerinin katlanarak artması sonucunda online dünyadaki erişimini artırarak belirlediği birçok sosyal medya platformunda iletişime başladı. Tüketicinin satın ve karar alma tercihlerini önemli ölçüde etkileyen sosyal medya ortamı, büyüyen ağlarla birlikte artık göz ardı edilemez bir mecra haline geldi. İş Yatırım’ın sağladığı hizmetin ciddi bir teknolojik altyapı içermesi, finans ve yatırım dünyasının dijital gücüyle giderek daha da global hale gelmesi, sosyal medya iletişiminin gerekliliklerinden sadece birkaçı.

Sosyal Medya ve Finans Dünyasının Paralel Noktası

İş Yatırım’ın sosyal medya iletişimiyle paralel durumda olduğu birçok nokta bulunuyor. Bunlardan en önemlisi, “hızlı ve çabuk tüketilebilir bilgi”. Borsa ve sermaye piyasalarında gelişen haberler, anlık değişime uğrayan gündem konuları, trend markaların hisse senetleri ve daha birçok konu, aslında sosyal medya ortamının yabancısı olmadığı bir frekansta yaşanıyor. GSM ve telekomünikasyon, gıda ve mevduat bankacılığı, bugün sosyal medya iletişimine en fazla yatırım yapan sektörler arasında. İş Yatırım’ın yer aldığı menkul değerler ve yatırım bankacılığı sektörü henüz tam anlamıyla sosyal medya ile tanışmasa da, bilgi akış frekansıyla diğer birçok sektöre göre daha hazır konumda. Twitter platformunun anlık durum güncelleme özelliği, bütünüyle finans sektörünün haber akışı ve tüketim kültürüyle paralellik göstermekte. Aslında bu, Twitter’ın yatırım bankacılığı sektörünün sosyal medyada önem vermesi gereken en önemli platformlardan biri haline getiriyor.

İş Yatırım Blog: Uzman Görüşlerle Sektöre Bakış Açısı

Bir markanın sosyal medyada dünyasındaki büyüklüğü, oluşturduğu mecraların sayısından çok sunduğu içerik ve kalitesidir. İçeriğin sadece dijital dünyada değil, geleneksel medyada da “kral” olduğu bir dönemde, oluşturulan kanallardaki iletişim planının doğrudan bu konuya yönelik belirlenmesi gerekir. Aksi takdirde bir markanın ne kadar çok kanalı olursa olsun, takipçileriyle paylaşacağı “kişiye/konuya özel, kaliteli içerik” planı olmadığı sürece rakiplerinden ayrışması pek mümkün görülmemektedir. İş Yatırım’ın sosyal medyadaki en önemli içerik kaynağını blog adresi temsil etmektedir. İş Yatırım Blog adı altında, şirket bünyesinde belirlenen beş bölüme ait yazarlar, belirli dönemlerde yazılarını yayınlayacak, takipçilerinin uzman görüş penceresinde sektörü değerlendirmelerini sağlayacaktır. Araştırma, Yurt içi ve Uluslararası Piyasalar, Yatırımcı İlişkileri ve Yatırım Danışmanlığı; şirket içinde belirlenen bu beş bölümü temsil etmektedir. Bu nedenle İş Yatırım Blog, markanın sosyal medya iletişimindeki en önemli kanalı konumundadır.

Yatırım ve Finans Dünyasını Nabzını Tutan Tweetlere Hazır Olun

İş Yatırım’ın Twitter sayfasında, bilinen klasik sosyal medya marka iletişiminin aksine neredeyse günün her saatinde bir güncellemeye rastlamak mümkün olabilecek. İş Yatırım ile ilgili kurumsal haberlerin yanı sıra, strateji raporları, kredi notları, uzman görüşleri, Uluslararası Piyasalar bölümünden Asya Pazarı değerlendirmesi ve daha birçok konuyla ilgili içerikler, Twitter üzerinden takipçilerle paylaşılabilecek.

https://twitter.com/isyatirimdan

Halka Arz Edilince Biz de “Beğen”dik

Markalar sosyal medyada çoğunlukla ağırlık merkezlerini Facebook sayfaları üzerine kursalar da, yukarıda belirtilen örneklerden de görüldüğü gibi, İş Yatırım’ın içerik stratejisi daha çok blog ve Twitter üzerine kurulmuş durumda. Ama bu Facebook’un kullanıcılara ve markalara sunduğu fonksiyonel yayın seçeneklerinin göz ardı edilmesi anlamına gelmiyor. 31 milyonu aşkın Facebook kullanıcısıyla dünyada altıncı sırada bulunan Türkiye için burası gerçekten önemli bir sosyal medya platformu. Dolayısıyla İş Yatırım sosyal medya iletişiminde Facebook’a da yer verdi. Ayrıca bu kanalda TradeMaster adında ürününe özel oluşturulmuş bir marka sayfası daha mevcut.

http://www.facebook.com/isyatirim

http://www.facebook.com/TradeMaster

Video ve Sunumlar Takipçileriyle Buluşmaya Hazır

Dünyanın en büyük video paylaşım platformu Youtube’da, artık İş Yatırım’a özel içerikler de yer almakta. Eğitim videoları, ürün tanıtımları, röportajlar ve daha birçok içeriğe İş Yatırım Youtube kanalından erişilebilecek.

http://www.youtube.com/isyatirim

https://www.slideshare.net/isyatirim

İş Ağı ve Özgür Ansiklopedi’den Takip Edin

Türkçe dil seçeneğinin eklenmesiyle en çok tercih edilen kariyer ve iş ağı platformlarından biri olan LinkedIn, profesyonel ara yüzü ve rahat kullanımıyla sosyal medya iletişimindeki önemli kanallardan bir tanesi. IS Investment adı altında oluşturulan LinkedIn sayfasını çalışanlar profillerine bağlayabilirken, şimdiden 900’ü aşkın kullanıcı da takip etmektedir.

http://www.linkedin.com/company/is-investment

Sosyal medyanın belki de en eski ama kullanıcıdaki güven algısı en yüksek platformu olan Vikipedi’de, İş Yatırım’a özel oluşturulmuş sayfadan şirketle ilgili detaylı tarihçe ve ürün bilgisine erişilebilir. Vikipedi sayfası, internet sitesinden sonra şirketle ilgili en detaylı içere yer verilmiş kanal durumunda.

http://tr.wikipedia.org/wiki/İş_Yatırım

Sosyal medya; kendisini sürekli yenileyen, bazen on dakikalık haberin bile eski kabul edildiği, marka iletişimindeki en yenilikçi bakış açısına sahip ve belki de en önemlisi olan “kullanıcı deneyiminin geribildirim olarak edinilebildiği” yepyeni ve bambaşka bir dünya. İş Yatırım olarak sosyal medya iletişimine başlamanın heyecanını yaşıyor, takipçilerimizle kısa sürede pek çok başarı elde etmeyi diliyoruz.

İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments